pondělí 6. října 2014

Dýňový koláč

 
Poslední dobou nemám moc na pečení kvůli škole, cvičení a práci čas. Od včerejška ale ležim doma s teplotou a dneska se mi odpoledne udělalo trochu líp, tak jsem si při pohledu na dýni v kuchyni řekla, že to přeci nenechám jen tak. Měla jsem v plánu udělat dýňový koláč podle jiného recepte, 100% zdravého a neškodného receptu. K mému neštěstí jsem si ale banán který byl do receptu potřeba, narvala ráno do palačinek (omnomnooom). Takže smůla, musela jsem vyhledat jinou variantu nepřecukrovanýho dýňovýho koláče. Tentokrát už to neni tak moc healthy, fitness, clean a bůh ví co ještě :D A to díky mouce. Já se třeba pečivu a celkově výrobkům z mouky snažim vyhýbat (jasně Eldo, právě jsi napsala, že si ke snídani měla palačinky!), ale co. Ted jsem nemocná, takže se to smí. Špaldová mouka je menší zlo a navíc, jednou za čas ke snídani, to mě nezabije. Já a moje převločkovaný tělo potřebujem aspoň na chvíli malou změnu :D

A z čeho že jsem tuhle dýňovou dobrotu uplácala?


- 500g nastrouhané dýně
- 100g špaldové mouky
- 3 lžíce medu
- 2 vajíčka
- 1 kypřící prášek do pečiva
- skořice

Po tom, co jsem při snaze oloupat dýni zničila polovinu naší kuchyně a zlámala si většinu nehtů jsem se rozhodla, že bude jednodušší, když dýni nejdřív uvařim do měkka a potom až nastrouham. K nastrouhané dýni jsem přimíchala med a vajíčka. V druhé misce jsem smíchala mouku s kypřícím práškem a trochou skořice a následně to i se směsí z dýně smíchala dohromady. Pečeme v troubě po dobu 25 minut na 180°. 


Jednoduchý jak facka a ještě k tomu taková dobrota. Dokonce i moje malá zmlsaná sestřička řikala, že je to dobrý, takže velikej úspěj :D 

Tak zkoušejte, pečte, pište a já se jdu zase léčit k nákýmu filmu :)

3 komentáře: